onsdag, augusti 30, 2017

Same same

Det tog på riktigt två timmar innan allt kändes precis exakt som vanligt på jobbet. Jag har glömt små pyttegrejer och stavade ett namn fel men annars har jag fasen varit superbra. Med tanke på att jag inte jobbat på sju månader alltså. 
Och åh vad det var roligt att träffa alla igen och de upprepade mina kollegor så många många gånger också så jag tror det var ömsesidigt. Så kul!
Så gick vi ut och drack öl efter jobbet, precis som förr, och bartendern/ägaren? blev jätteglad över att se mig och frågade om jag fick en pojke eller flicka. Hej stammis! Tydligen. 

I dag har jag varit ledig men var in på planeringsmöte för hösten. Kändes stabilt och bra och som att det finns en bra plan. Sedan har jag matat barn, sovit med barn i soffan, lekt med barn och nattat barn. Har saknat honom faktiskt, men mest när jag åker och när jag kommer hem och han sover. Då vill jag väcka honom och gosa in mig i hans doft. Men när jag är på jobbet hinner jag inte tänka så mycket på honom. 
Det är väl så det är, tänker jag. Folk som har barn jobbar ju liksom. 

Inga kommentarer: